Zdrowy tryb życia na poprawę zdolności intelektualnych

Coraz więcej osób podejmuje próbę metamorfozy swojego trybu życia. Orientujemy się bowiem, że brak regularności, niezdrowe odżywianie czy brak aktywności fizycznej – wpływają nie tylko na naszą kondycję fizyczną, ale także zdolności intelektualne, koncentrację oraz pamięć.

W dzisiejsze publikacji pragniemy szczegółowo przedstawić pięć kluczowych zasad zdrowego trybu życia, które będą miały bezpośredni wpływ na sferę psychiczną i umysłową naszego organizmu.

Dieta
Ktoś mądry stwierdził kiedyś, że jesteśmy tym, co jemy. W zasadzie, trudno nie zgodzić się z tą tezą. Wszak, to czym się odżywiamy znajduje przełożenie na naszym wyglądzie, zdrowiu oraz kondycji psychicznej/fizycznej.

Naukowcy z Uniwersytetu w Nowym Yorku dowiedli nawet, że niezdrowe odżywianie znajduje bezpośrednie przełożenie na zdolność do zapamiętywania i koncentracji. Uczniowie, którzy nie dbali o dietę osiągali nawet o 40% gorsze rezultaty w nauce, aniżeli Ci, którzy odżywiali się zdrowo i regularnie.

Jak zatem powinna wyglądać Twoja dieta? Przede wszystkim należy zadbać o to, aby była oparta na zdrowych, pełnowartościowych produktach. Musi być również zbilansowana i regularna (stałe pory konsumpcji) – dzięki temu metabolizm będzie pracował wydajniej. Pamiętać należy również o tym, by znalazły się w niej wszelkie niezbędne minerały, witaminy, mikro i makroelementy. Dlatego też, doskonałym pomysłem jest uzupełnienie diety kompleksami minerałowo-witaminowymi.

Aktywność fizyczna
Ruch to zdrowie, i to nie tylko fizyczne. Poprzez aktywność fizyczną pobudzamy bowiem mózg do znacznie efektywniejszej pracy – dotleniamy go, przez co jego funkcjonowanie jest znacznie bardziej wydajne.

Termin aktywności fizycznej jest bardzo szeroki i obejmuje niemal każdą formę ruchową. Należy jednak mieć na uwadze, że aby aktywność fizyczna była skuteczna – powinna być realizowana zgodnie z następującymi warunkami:

  • musi być dostatecznie długa (zaleca się, aby jedna jednostka treningowa trwała 45 minut)
  • musi być realizowana systematycznie (zaleca się codzienny trening)
  • musi być intensywna (zaleca się trenować z intensywnością równą około 65-70 maksymalnego tętna wysiłkowego)
  • musi mieć charakter progresywny (każdy kolejny trening powinien być realizowany z coraz to większym obciążeniem treningowym)

Szczególnie polecane formy aktywności fizycznej w przypadku pracy nad zdolnościami psychiczno-umysłowymi to wszelkie formy aerobowe, a mianowicie: bieganie, jazda na rowerze, pływanie itd.

Sen
Czy wiesz, że w Polsce nawet 60% ludności boryka się z problemami ze snem. Cierpimy zarówno na nadmierną senność, jak i bezsenność – co znacznie ogranicza nasze zdolności fizyczne, psychiczne i umysłowe. Dlatego też, absolutnie kluczowym elementem zdrowego trybu życia jest dbałość o zdrowy sen. Co zrobić, aby był on właśnie taki?

Przede wszystkim należy zadbać o to by regularnie spać. To niezwykle istotne, by sen był zawsze realizowany o tych samych porach. Co więcej, należy także zadbać by trwał minimum 7, a maksymalnie 8 godzin (dotyczy osób dorosłych).

Aby wyeliminować problemy należy także:

  1. Zadbać o komfort snu (niekiedy konieczna będzie wymiana materaca i poduszki).
  2. Wywietrzyć sypialnię i zadbać, by temperatura oscylowała w granicach 20 stopni Celsjusza.
  3. Wyeliminować wszelkie dystraktory.
  4. Zrezygnować z picia kawy i innych produktów bogatych w kofeinę.
  5. Stosować suplementy wzbogacane melatoniną.

Relaks
Bardzo duże grono osób zapomina o tym jak wielką rolę w naszym życiu powinien odgrywać relaks. Wszak, nie można bowiem nieustannie pracować i podążać za pieniędzmi i marzeniami. Chwila relaksu wskazana jest każdego dnia.

Formy relaksacji są dowolne, aczkolwiek w przypadku poprawy zdolności intelektualnych warto zainteresować się jogą i medytacją. Ponadto, efektywnym relaksem okaże się także czytanie książek.

Regularne badania
Mówiąc o zdrowym trybie życia, nie należy zapominać o tym, aby regularnie badać własne ciało. Wszak, to właśnie dzięki wynikom badań kontrolnych możemy szybko oszacować braki i nadwyżki w naszym organizmie, co pozwala wprowadzić ewentualne, zdrowe zmiany dla naszego ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *